lauantai 3. joulukuuta 2016

Mitä jäi käteen EuroSkills -kisaturisteille?

Käteen jäi paljonkin! Tapasin ympäri Suomea mm. Hula-verkoston (huippulaatua asiakaspalveluun) opettajia, joiden kanssa saimme työstää yhteistä näkemystä siitä, mitä huippulaatu on erityisesti liiketalouden alalla ja miten tutkinnon osassa Huippuosaajana toimiminen löydetään sitä huippuosaamista työssäoppimisen, Taitaja-kisojen ja muiden tapahtumien osalta. Matkan ja ajatustenvaihdon jälkeen uskoisin olevani jyvällä siitä, miten asiaa kannattaa viedä omassa oppilaitoksessa eteenpäin.

Kisat itsessään oli mahtava tapahtuma. Järjestelyt kuulemma joissain lajeissa ontuivat, mutta onneksi se ei erityisesti pistänyt silmiin yleisölle. Keskityin pääasiassa liiketaloutta ja asiakaspalvelua liippaaviin lajeihin, mutta toki näin paljon muutakin, vaikka huomio silloin kiinnittyi lähinnä suomalaisiin kisailijoihin ja kollegoihin. Hienoja ja tarpeellisia keskusteluja tuli käytyä.

Parasta antia opettajakävijälle oli kuitenkin jälleen ihmetellä sitä taitoa ja intoa, jota nuorilla kansallisuudesta riippumatta on. Opiskelijatkin saivat matkasta irti paljon, ja heitäkin on tulossa oma teksti pian!


Asiakaspalvelu ja myynti toteutettiin näytöslajina. Kilpailuympäristönä oli Åhlens-tavaratalon vaateosasto.


Graafisen suunnittelun kisaaja työssään.

Massiivinen tapahtuma kahdessa kerroksessa.

Visuaalisen myyntityön ensimmäisen päivän eräs tuotos.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti